Οι ήρωές μου είναι άνθρωποι αγνοί, αθώοι, ιδεολόγοι και στέκουν ψηλότερα από τις αθλιότητες του χαμερπούς υλισμού.
Απορώ πώς το εκπαιδευτικό συμβούλιο δεν εισήγαγε ακόμα τα βιβλία μου για αναγνωστικά στα σχολεία του κράτους, εξίσταμαι πώς η Ακαδημία δεν μού έδωσε το βραβείο Αρετής, πώς δεν με κάλεσε να παρακαθήσω στους ενάρετους κόλπους της κοντά στον κ. Μελά.
Δεν επείραξα ποτέ μου συνάδελφο και είμαι συμπαθέστατος στους λογοτεχνικούς κύκλους.
Αυτό θα αποδειχθεί στην κηδεία μου όπου θα έρθει κόσμος και κοσμάκης να πεισθεί ιδίοις όμμασι ότι πέθανα, ότι θάφτηκα, ότι πήγα στο διάολο. Και θα φύγει από το νεκροταφείο ο κόσμος και ο κοσμάκης βγάζοντας στεναγμούς ανακούφισης.
Είμαι βέβαιος πως ο θεός θα με κατατάξει μεταξύ των αγίων στον Παράδεισο.
Αμήν."
(από τη διαθήκη του)
__________________________________________________________________
14.09.2021
Σήμερα για ακόμη μιά φορά, το μυαλό μου το συνοδεύει ο αγαπημένος μου λογοτέχνης...
Δεν τον ξεχνώ!
Ο Λιάπκιν, η Μεγάλη Χίμαιρα, ο Γιούγκερμαν, το Αμρί α Μούγκου, ο Κίτρινος φάκελος διαμόρφωσαν δραματικά το εμετικό λιβιδικό Εγώ μου και την εικόνα των γυναικών που έκτοτε με μαγνήτιζαν: αβυσσαλέες, σκοτεινές, φιλήδονες, με γάμπες, ινδικά στιλέτα, σκληρές και τρυφερές ταυτόχρονα, τη Βούλα Παπαδέλη, τη Μαρίνα Ρείζη, τη Μαρία Μπιγιανέλη, τη Μαρία Πετροπούλου...
Με φούστα σιγκαρέτ, ταγιέρ, ψηλοτάκουνες γόβες και κάλτσα με ραφή - όλες τους λικνίζονται στα όνειρά μου. Γυναίκες προσχωσιγενείς, αρχέγονες, συναρπαστικές, υπέροχες...
Λένε για τον Μιχάλη Ροδόπουλο ότι, αν έγραφε στα αγγλικά, θα διαβαζόταν από εκατομμύρια αναγνώστες, θα είχε ανακαλυφθεί από το Χόλιγουντ και οι ήρωές του θα ήταν σήμερα κομμάτι του δυτικού πολιτισμού.
Γιατί, όπως επισημαίνει ο Θανάσης Τριαρίδης, "ο εικονοκλαστικός και εριστικός Καραγάτσης συγκεράζει την αφηγηματική δύναμη του Χεμινγουέι και τα αδιόρατα τρέμουλα του Φιτζέραλντ μαζί με τη δύναμη του Γκράχαμ Γκρην".
Ο ίδιος λογαριάζει τον εαυτό του ως μαθητή του Ρώσου Ντοστογιέφσκι.
Ναι, ήταν ένας τιτάνας της δεκαετίας του ’30. Ένας Ζολά που αρεσκόταν κι εκείνος στις τοιχογραφίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου